Ciências Humanas

College Students
Bases

Ultimas formações
2020 - 2020     Pós-Doutor(a), Universidade do Minho
Laboratório
https://www.e-science.unicamp.br/pes
Atividades de Pesquisa

The research refers to the analysis of the transition from high school to higher education and the variables associated with academic success, learning, engagement, development and permanence.

 

 

The researcher analyzes the effects of college on student learning and development, persistence and educational attainment. She is interested in how educational practices and student experiences influence learning development and persistence. These studies also cover the impact of computional technologies over self-regulated learning and motivational processes linked to learning.

 

 

 

 

She has publications on topics related to college student engagement and involvement assessment , attrition and effects of college on student development.

 

 

Palavras-chave
engagement, motivation, dropout, college students, higher education
Palavras-chave (lattes)
Coautores
Resumo Lattes
Professora Doutora MS3.2 da Universidade Estadual de Campinas/UNICAMP, faz parte do Departamento de Psicologia Educacional e é membro do grupo de pesquisa: Psicologia e Educação Superior. Possui graduação em Psicologia pela UNESP/Bauru (2000), Mestrado em Educação (2003) pela UNICAMP na área de Ensino, Avaliação e Formação de Professores e doutorado em Educação pela UNICAMP (2008), com estágio de Doutoramento na Universidade do Minho, na área de Psicologia Educacional. Concluiu o pós-doutorado na Universidade do Minho no ano de 2020. As suas investigações são orientadas para a formação do estudante de ensino superior, com destaque para a transição e a adaptação a este nível de ensino, ao engajamento, à autoeficácia e aos processos de autorregulação da aprendizagem. E-mail para contato: cafior@unicamp.br
Idiomas
Inglês Compreende Bem , Fala Razoavelmente , Lê Bem , Escreve Bem
Espanhol Compreende Bem , Fala Razoavelmente , Lê Bem , Escreve Bem
Citações por Ano
Estatísticas FAPESP